Uživatel: nepřihlášen  přihlásit  registrovat
Google

Herní módy

Přečtěte si vysvětlení zkratek.

= video, = mód pro WR

Normální

Intermediate

ABL/KTL [?]význam zkratek

Intermediate
náhodné mapy
10 – 15 min
95 %

Intermediate, výchozí schéma při založení nové hry, je zároveň nejvyváženějším schématem. Mnoho hráčů jím pohrdá, pravdou ale je, že schéma Intermediate naplno využívá potenciál všech možností hry (hra na ostrovech i v jeskyních, pohyb na laně, taktika, většina zbraní), zatímco jiné módy tuto vyváženost postrádají (pohyb pouze na laně, omezení zbraní nebo map apod.)

Při hře více hráčů se obvykle dodržuje pravidlo ABL nebo KTL, aby nedošlo k příliš brzkému vyřazení jednoho z hráčů a hra byla vyrovnanější. Krom toho doporučujeme nastavit vlastní rozestavení červů před začátkem zápasu a tak zmenšit prvek náhody.

nahoru

Capture the Flag

FFA [?]význam zkratek

schéma
mapy
20 – 30 min
40 %

Mód pro dva týmy hráčů, známý i z ostatních (nečervích) her. Hraje se na speciálních symetrických mapách. Na začátku hry se každý tým umístí na jednu stranu mapy (většinou označené nápisem Start). Cílem hry je buď zabít nepřítele, nebo mu do posledního pixelu zničit jeho vlajku. Pokud je vlajka nepřítele zničena, soupeř prohrává bez ohledu na jeho aktuální zdravotní stav. Taktický mód, kterému však škodí jeho časová náročnost.

nahoru

Dabble

ABL/KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
10 – 15 min
30 %

Varianta hry se slabšími zbraněmi, na které se obvykle příliš často nedostane. Neomezená je pouze pistole, hráči mají několik slabých lan, ale na druhou stranu také jeden minigun, šupiny spravedlnosti, jetpack nebo zmrazení. Nevyužité zbraně se přenáší do dalšího kola.

nahoru

Director's Cut (DC)

ABL/KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
10 – 15 min
60 %

Hra Director's Cut (DC) se snaží co nejvěrněji napodobit pravidla Worms – The Director's Cut – poslední verze 1. generace Worms, vydaná v roce 1997 pouze pro počítače Amiga AGA. Nečekejte zde tedy žádné pokročilejší zbraně ani to, že po útoku z lana utečete (to můžete pouze po položení dynamitu nebo miny).

nahoru

Elite

ABL/KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
5 – 10 min
90 %

Drsnější varianta normální hry, která je oblíbená v prestižních ligách po celém světě. Pravidla jsou stejná jako pro normální hru, ale arzenál zbraní a další možnosti jsou mnohem více omezené. Zmíníme např. instantní miny (0 sekund), žádné bedny, 20 sekund na jeden tah, lano se silou 2 hvězdičky místo 3 apod.

nahoru

Hysteria

KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
5 – 10 min
90 %

Hráči zde mají na tah pouze jedinou sekundu. Z každé skupiny zbraní kromě náletů (F1 – F10, bez F6) máte k dispozici jednu zbraň v neomezeném počtu a k tomu jednu krávu. Tah probíhá rychlou volbou zbraně klávesami F1 – F11 a okamžitým výstřelem s případným přemířením během „natahování“ zbraně. Chcete-li se přesunout, stiskněte F8 (teleport), co nejrychleji najeďte na požadované místo a klepnutím se teleportujte. Další možnost je stisnout klávesu se středníkem a tildou (~) vedle jedničky, tím zvolit jetpack, ihned ho aktivovat mezerníkem, položit minu a během 5 sekund, které máte na útěk, letět pryč.

V pozdějších fázích hry se herní styl velmi podobá BnG s tím rozdílem, že máte prakticky neomezené manévrovací schopnosti. Abyste se vyhnuli této méně variabilní fázi hry, můžete hrát v méně komplikovaných jeskyních, kde je prostor pro házení granátů či zápalných láhví omezen stropem.

nahoru

Hysteria 1HP

KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
3 – 10 min
90 %

Jak již z názvu vyplývá, schéma vychází z klasické Hysterie, je však okořeněné několika změnami:

  • červi mají po jednom životu,
  • zbraně mají minimální účinnost (je tak těžší soupeře zasáhnout),
  • instantní miny (aby se zamezilo jejich snadné aktivaci pomocí jetpacku),
  • červi po pádu neztrácejí životy (život).

Schéma je oproti obyčejné Hysterii mnohem náročnější, jelikož je třeba střílet opravdu přesně, abyste nepřítele zasáhli. Díky instantním minám je pohyb na mapě obtížnější, výjimečně slabé zbraně se pak starají o nový náboj, který hysterické červíky staví do úplně jiné role.

nahoru

One of Everything

FFA [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
30 – 45 min
60 %

Velmi taktická hra. Vždy se hraje na 3 vítězná kola, přičemž zbraně ubývají a od všech je k dispozici pouze 1 kus. Je tedy důležité si jejich použití vhodně rozvrhnout, zbytečně neplýtvat a myslet na další kola (v případném 4. a 5. kole už zásoby docházejí). První tahy bývají drastické a chaotické, ale ke konci kola se soupeři obvykle konfrontují úplně odlišnými zbraněmi.

nahoru

Pro

ABL/KTL [?]význam zkratek

Pro
náhodné ostrovy
20 – 40 min
90 %

Jedno ze schémat, které jsou již ve hře předdefinované. Mód je podobný schématu Intermediate (týmy po 4 červech, nabídka zbraní), v mnoha ohledech je však těžší (30 sekund na tah, instantní miny, slabé lano, žádná volba červa). Vždy se však hraje na 2 vítězná kola, přičemž zbraně ubývají. Klíčové se tak stává správné plánování a sledování, jaké zbraně používá soupeř a co mu ještě zbývá. Mód je návykový především díky vyváženému arzenálu a nutnosti taktizování.

nahoru

Team17 (T17)

FFA [?]význam zkratek

schéma
náhodné složité jeskyně
15 – 25 min
80 %

Hra Team17 (T17) vychází z pravidel, která se hrála v místnostech Team17 na Wormnetu 1 a 2 (pro WA a WWP). Obvykle se hraje na co nejuzavřenějších mapách, k dispozici je neomezený teleport a tak je výhodné se soupeři ze začátku vyhýbat a pomocí teleportu a vlastních pohybových dovedností nejprve sebrat dostatečný arzenál.

nahoru

Lano a bedny

Shopper (Shoppa)

ABL/KTL, CBA, AFR [?]význam zkratek

schéma
mapy
10 – 15 min
70 %

Základní herní mód s lanem, ze kterého vychází mnoho dalších. Před každým útokem je třeba sebrat krabici (nejrychlejší je to samozřejmě za pomoci lana) a útočit se smí pouze z provazu! Můžete se setkat se schématy, kdy to není vždy možné, např u střelných zbrani nebo zbrani pro boj na blízko, ale převážná většina zbraní se použít dá (i taková bazuka – viz sekce Tipy a triky).

nahoru

Fly

ABL/KTL, CBA, AFR, FBA [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
90 %

Platí stejná pravidla jako pro Shopper s tím rozdílem, že před útokem je třeba (kromě sebrání bedny) přeletět překážku uprostřed mapy. Útok se stejně jako u Shopperu provádí z provazu.

nahoru

WxW Shopper

ABL/KTL, CBA, AFR, WBA [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
80 %

Označované podle počtu stěn jako W2W, W3W, W4W apod. Před útokem musíte sebrat bednu a navíc se dotknout x stěn, které jsou na mapě výrazně označeny. Útok se opět provádí z lana.

nahoru

Hystereversia

KTL, CAA (při porušení CBA), AFR [?]význam zkratek

schéma
mapy
10 – 15 min
70 %

Schéma, které vzniklo v komunitě hráčů okolo Worms Česky a jehož duchovním otcem je jeden z našich hráčů – SUK. Hra má rychlý spád a hráče nutí přemýšlet opačně oproti klasickému Shopperu (odtud název Hystereversia). Mód je založený na klasickém Shopperu s několika odlišnostmi. Hráči mají na svůj tah pouze 5 sekund (inspirace z Hysterie) a bednu seberou až po útoku (pravidlo CAA). Sebere-li svoji bednu hráč již před útokem, či během útoku bednu zničí, musí za trest ve svém následujícím tahu sebrat bednu dřív než zaútočí (což je během pěti sekund opravdu výzva). Pokud zaútočí v souladu s pravidly CBA, či nezaútočí vůbec, hraje v dalším tahu opět CAA.

nahoru

Roper

KTL, CBA (při náhlé smrti WBA), AFR [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
70 %

Další velmi oblíbený mód také spočívá ve sbírání beden před útokem, tentokrát se ovšem jedná o lékárničky. Každý hráč hraje pouze s jedním červem, sebere lékárnu a může útočit. Po 5 minutách čistého času hry začíná náhlá smrt, při které již lékárny nepadají – v tom případě se před útokem musíte dotknout obou stěn mapy. Hraje se na speciálních mapách a po načtení mapy vždy zapněte okraje a klepněte pravým tlačítkem myši na nastavení hladiny vody – tím zapnete speciální „děravou“ podlahu.

nahoru

Závody

Battle Race/BoomRace

S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
10 – 15 min
Battle: 50 %
Boom: 20 %

Battle Race hrají hráči s jedním červem a cílem hry je překonat jako první trasu Start – Cíl. Není k dispozici provaz, takže k překonání výškového rozdílu nebo pro rychlejší pohyb po rovince je často výhodné použít nějakou silnější zbraň sám na sebe. Samozřejmě je dovoleno útočit i na soupeře, ale zpravidla nebudeme prohrávajícímu týmu ještě zhoršovat jeho pozici.

Boom Race se prakticky neliší od Battle Race, jediný rozdíl je to, že červíci se nemohou hýbat ani skákat, a jediným způsobem pohybu je tak použití nějaké zbraně. Obvykle se dá jednou až dvakrát použít Benzínová bomba (Petrol Bomb) a poté se katapultovat silnější výbušnou zbraní (bazuka, holub, dynamit apod.)

Wormpot: použití zbraně neukončí tah (10 s na tah), nesmrtelnost

nahoru

Bungee Race

S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
20 – 40 min
40 %

Hráči se snaží dostat do cíle za pomoci bungee lana. Pro pohodlnější pohyb „po svých“ je k dispozici rychlá chůze. Během třicetivteřinových tahů se odrážejte od stěn a překonávajte různé překážky. Na mapách narazíte na hluboké propasti, úzké průchody i nekonečně dlouhé lety (budete se divit, jak daleko se dá s bungee letět). Během tohoto módu se naučíte ovládat bungee tak, jak nikdy předtím.

Wormpot: nesmrtelnost

nahoru

Rope Race/Time Trial

S@S [?]význam zkratek
RR: 1×, TT: 6×
schéma
mapy
5 – 10 min
70 %

Závody, při kterých musíte pomocí lana překonat určitou trasu. Start a cíl jsou na mapách výrazně označeny. V RR máte na tah 30 sekund, v TT se čas načítá a vaším cílem je projet celou mapu na jeden zátah. Po dotyku země v cíli se rychle podívejte na stopky vlevo dole, čas napište do chatu a teprve potom ukončete tah švihadlem. Pokud červ do cíle prudce spadne a tím ukončí tah, pokus je neplatný, protože stopky rychle zmizí a přesný čas nelze zjistit. Vítězem je ten, komu se podaří projet trasu v kratším čase. Rope Race se hraje s jediným červíkem, v Time Trialu si počtem červů určíte počet pokusů (obykle hrajeme se 6 červy).

Wormpot: nesmrtelnost

nahoru

Super Sheep Race

S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
5 – 15 min
40 %

Osedlejte super ovci a předveďte své manévrovací schopnosti na více či méně komplikovaných mapách. S vaším červem se umístěte na start (označen číslem 1) a s ovcí se snažte proletět až k bodu 2. Poté se teleportujte na dvojku a leťte k trojce. Stejným způsobem pokračujte, dokud nepokoříte všechny trasy.

Wormpot: nesmrtelnost

nahoru

Tower Race

NCK, S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
20 – 40 min
20 %

Závod podobný RR. Hraje se na velmi vysokých mapách, kde je start u základny a cíl nahoře. Před začátkem zápasu je vhodné zapnout funkci /batty, nebo /ts (pro méně zkušené hráče). Obě funkce jsou dostupné po nainstalování patche.

Variant tohoto módu je však více. Někdo používá stejné schéma jako na Rope Race, někdo přidá ovce, jiný povolí jet pack pro případ pádu. V určitých schématech je nastaveno velmi rychlé zvedání vody. V závislosti na mapě se rovněž objevují schémata se zničitelným nebo nezničitelným terénem. Jak říká Nechic: „Co schéma, to názor.“

nahoru

Wascar

S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
5 – 10 min
70 %

Okruhový závod, ve kterém místo se místo trasy start-cíl jezdí určitý počet kol. Po každém tahu pište do chatu, ve kterém kole závodu právě jste. Zabrání se tak zbytečným tahanicím o to, kdo jede kolikáté kolo. Po projetí prvního hráče mohou ti, kteří začínali po něm, hrát dál, projet cílem ve stejném kole a uhrát remízu. Při remíze se prodlužuje systémem náhlá smrt vždy o jedno kolo, dokud jeden z hráčů nezůstane o kolo zpět. Poražení hráči se vzdají.

Wormpot: nesmrtelnost

Př.: První hráč vystartuje, a pokud neprojede cílem (nezvládne celé kolo), napíše jedničku. Pokud cílem projede, píše dvojku. Nepíše se počet dokončených kol, ale kolikáté kolo právě jedete. Závod na deset kol tedy vyhrává hráč, který jako první napíše jedenáctku (aby hráč ujel deset kol, musí být logicky v jedenáctém).

nahoru

Ostatní

Bows & Arrows (BnA)

KTL [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
20 %

Hra vhodná na odreagování, u které nemusíte moc přemýšlet. Červíci se snaží navzájem utopit pomocí šípů a detonací min nastavených na 0 sekund. K pohybu se používá padák v kombinaci s vysokými salty způsobenými nízkou gravitací.

nahoru

Bazookas & Grenades (BnG)

KTL [?]význam zkratek

schéma
náhodné ostrovy
5 – 20 min
40 %

Každý hráč má jednoho červa, kterého si umístí na mapu tak, aby mohl snadno útočit, ale zároveň nebyl snadným cílem. Červi se nemohou hýbat! Při této hře se více než kde jinde klade velký důraz na způsob, jakým soupeře zasáhnete.

Je zakázáno:

  • střílet rovné střely bazukou,
  • házet granáty se zbytečně dlouhým časem, které se usadí u soupeře,
  • blokovat sebe nebo soupeře traverzami – slouží k odrážení granátů nebo zabránění pádu červa do vody,
  • teleportovat se moc blízko k soupeři nebo na nedosažitelná místa na mapě (typicky úplný okraj pod převisem).

Po každém tahu je také nutné přemířit (aby některý tým netěžil z jedné dobré střely a jejího snadného opakování).

nahoru

BnG Madness

FFA [?]význam zkratek
16×
schéma
mapy
15 – 20 min
60 %

BnG Madness je další mód, který vznikl u nás na webu, tentokrát přímo z dílny Soustruha a Stružáka. Tento mód v sobě kombinuje prvky Mine Madness (hraje se na stejných mapách, které jsou přecpané minami) a BnG (k dispozici jsou bazuka a granáty). Navíc je možné jednou zaútočit střepinovou bombou, jejíž náhodný efekt z ní dělá podobnou „kropičku“, jakou je v Mine Madness kulomet.

Podobně jako v BnG jsou omezeny některé příliš snadné způsoby sestřelení červíků. Je zakázáno:

  • střílet rovné střely bazukou,
  • útočit jakoukoli zbraní z lana, bungee, padáku nebo jetpacku.

nahoru

Donkey

fair play

schéma
mapy
10 – 20 min
60 %

Donkey je mód odvozený od Fly (zpravidla pro dva hráče) – narozdíl od něj se zde ale neútočí. Hra probíhá následovně:

  1. První hráč na tahu předvede nějaký let (počítají se lety přes hlavní překážku na mapě; mohou to být i vícelety, lety s odrazem hned při prvním kontaktu s odrazovou stěnou apod.). Aby byl tah platný, hráč musí na konci tahu zvolit švihadlo (Skip Turn), nechat ho alespoň na chvilku zobrazit, a jeho použitím ukončit tah.
  2. Druhý hráč se musí chytit co nejblíže místa, za které byl chycen první hráč při svém prvním odrazu, a zopakovat jeho let. Tvar letu není důležitý, ale například počet přeletů nad hlavní překážkou samozřejmě ano. Na konci musí druhý hráč jít co nejblíže místu, na kterém je první hráč, a stejným způsobem ukončit tah pomocí švihadla.
  3. Pokud první hráč nestihne předvést let a platným způsobem ukončit tah, role se obrací a předvádět let bude soupeř.
  4. Pokud druhý hráč nezopakuje let nebo neukončí svůj tak platným způsobem co nejblíže prvnímu hráči, získává postupně písmenka D, O, N, K, E a Y.
  5. První hráč, který sestaví celé slovo DONKEY (osel) prohrál a vzdá se.

nahoru

Golf

S@S [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
30 %

Na mapách pro Golf se nachází několik obvykle očíslovaných jamek. Začnete na prvním odpališti a snažíte se přesným hodem umístit granát do příslušné jamky. Po úspěšném „odpalu“ se pomocí teleportu přesouváte k další jamce. Vítězí hráč, který jako první zvládne dokončit všechny jamky. Někdy se může hodit granát načasovat a hlavně nezapomeňte využívat různá nastavení odskoku granátu (Num+ a Num-).

Wormpot: nesmrtelnost

nahoru

Kaos

FFA [?]význam zkratek

schéma doplníme
náhodné ostrovy
10 – 20 min
60 %

Níže popsaný mód je na stránkách Worms Knowledge Base označoven jako DBC's Kaos. Existuje ještě varianta Kaos Normal, ale ta je podle nás až příliš chaotická, zdlouhavá a nespravedlivá – velkou roli zde hraje náhoda.

Chcete-li zažít opravdový chaos, budete si muset nejprve stáhnout modul RubberWorm. Před začátkem každého tahu spadne několik beden (lékárny, zbraně i nástroje). Tah nekončí po použití zbraně ani po zranění vlastního červa (výjimkou je samozřejmě usmrcení).

Samotná hra je částečně podobná módu Team17. Hráči na začátku zápasu disponují pouze velmi omezeným arzenálem, kde většina položek spíš usnadňuje pohyb po mapě. Každý tah je kompromisem mezi sbíráním beden a útočením na soupeře. Každý červ má zpočátku 250 životů, ale lékáren padá hodně (každá přidává dalších 200), proto je třeba se zabíjením soupeře neotálet.

Hraje se na dvě vítězná kola, přičemž ušetřené zbraně se přenášejí. Díky tomu jsou zpravidla další kola rychlejší.

nahoru

Mine Madness

FFA [?]význam zkratek
16×
schéma
mapy
10 – 15 min
60 %

Mine Madness (minové šílenství) je, zejména v prvních tazích, naprostý zmatek. Pokud hrají dva hráči, je vhodné, aby každý hrál za dva týmy stejné barvy s maximálním počtem červů (16 proti 16). Jediným cílem je zabít soupeře, což je v prvních tazích možná až příliš snadné, ale ke konci kola už se dostává ke slovu přesná muška. Odvážní červíci také mohou manévrovat pomocí jetpacku, lana, bungee nebo padáků, ale pozor na miny! ;-) I když se to možná nezdá, hra obvykle není zcela náhodná a zkušenější hráč tak má větší šance na vítězství.

nahoru

Mole Shopper

FFA [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
50 %

Hráči začínají s mininem zbraní (podobně jako v Team17), které mají ovšem velkou účinnost. Hraje se na kompletně vyplněných mapách s dírami. Pomocí krtků si hráči snaží prokopat tunely k bednám a získat tak rozhodující náskok nad soupeřem, co se arzenálu týče. Po pěti minutách se začne zvedat voda a již není možné měnit pořadí červíků. Klíčové je dostat se na povrch mapy, kde je útok na soupeře mnohem snažší.

nahoru

Walk for Weapon (WfW)

ABL/KTL [?]význam zkratek

schéma
mapy
15 – 20 min
60 %

Základem WfW je mapa, na které jsou rozmístěny ikony zbraní. Hráč pak útočí pouze zbraní, na jejíž ikoně stojí. Pro teleport platí, že se zle teleportovat opět na ikonu teleportu. Na některých mapách se navíc objeví ikona otazníku (bonus). Na tomto místě můžete použít libovolnou zbraň, pod podmínkou, že se taková zbraň nachází jinde na dané mapě. Dále existuje nepsané pravidlo, že se neútočí několikrát po sobě z jednoho místa stále stejnou zbraní – pohybujte se po mapě. Na tah je poměrně málo času a tak se vyplatí plánovat svoje kroky několik kol dopředu – strategie zaručena.

nahoru

Generování RSS kanálu aktualit…