Worms Reloaded: Herní módy
Přečtěte si vysvětlení zkratek .
Normální: | Standard | Beginner | Pro | Warzone |
Ostatní: | Crazy Crates | Rope Racing | Bazookas and Grenades (BnG) | Fort |
DLC: | další herní módy je možné si zahrát se stažitelnými přídavky (DLC) |
Normální
Standard
FFA [?]význam
zkratek
Standard
náhodné
mapy
85 %
10 –
15 min
Standard je výchozí a poměrně vyvážené schéma, které můžete použít takřka na všech typech map – ostrovních, jeskynních, a to i vertikálních. Jetpacky (málo) a lana (hodně) zaručují (relativní) volnost pohybu, stejně tak je dostupné velké množství zbraní a nástrojů, k nimž občas přibyde nějaký speciální z bedny. Minám se nedá věřit, některé bouchají téměř okamžitě, jiné po jedné či dvou sekundách.
Na rozdíl od schématu Intermediate ve WA nevládne vůči tomuto typu hry ve WR zvláštní averze a najde se mnoho lidí, kteří si jej rádi zahrají.
Beginner
FFA [?]význam
zkratek
Beginner
náhodné
mapy
75 %
10 –
15 min
Toto schéma hry je určené zejména naprostým začátečníkům, kteří se ve Worms teprve rozkoukávají. K jednoduchosti přispívá dlouhý čas na tah a pět sekund na útěk po položení zbraně. Miny tady mají červíky rády a na útěk jim také dopřejí pět vteřin. K dispozici je i volba červa na začátku tahu. Schéma Beginner zahrnuje bohatší příděl zbraní a nástrojů než Standard, tentokrát je zde ale převaha jetpacků nad lany (6:2).
Pro
FFA [?]význam
zkratek
Pro
náhodné
mapy
80 %
5 –
15 min
Obtížnější schéma pro pokročilejší hráče, po nichž vyžaduje rychlejší reakce a (nejlíp několik tahů dopředu) promyšlené kroky spojené s taktizováním. Je velmi podobné schématu Standard, ovšem úbytek zbraní, nástrojů, pohybových možností a volného času oproti němu je citelný, miny jsou naopak stejně „instantní“ až náhodné a čas od času selhávají. Beden je méně.
Warzone
FFA [?]význam
zkratek
Warzone
náhodné
mapy
80 %
10 –
15 min
Schéma Warzone by se dalo definovat jako nejnabitější z přednastavených a to jak ve zbraních, jichž je opravdu velké množství, stejně tak se objevují některé zbraně a nástroje, které jinde často ani neobjevíte (fretky, mrak smrti aj.). Nálety, kterých je poměrně dost, jsou dostupné až po několika tazích (7 – 8) a slouží zejména k doražení nepřátelských červů, kteří se nestihli schovat. Díky zbrani Uctívání boha může jít o zajímavou variantu módu Capture the Flag z WA. Jinak je schéma Warzone velmi podobné standardnímu.
Tip: Vzhledem k velkému množství náletů doporučuji raději se příliš nezdržovat na otevřeném prostoru. A už vůbec ne na okrajích mapy, neboť zde máme i zemětřesení.
Ostatní
Crazy Crates
FFA [?]význam
zkratek
Crazy Crates
náhodné
i vlastní
65 %
10 –
20 min
Toto schéma je v jednom ohledu podobné Shopperu. Začínáte s minimem zbraní a neomezeným lanem. Na druhou stranu každý tah spadnou aspoň tři bedny jakéhokoliv druhu se všemi možnými zbraněmi. Také se vyskytuje několik jetpacků, které můžete z beden později taktéž doplnit. Na rozdíl od Shopperu ve WA nejsou v tomto modu obvykle definovaná žádná pravidla typu ABL nebo KTL.
Rope Racing
FFA [?]význam
zkratek
Rope Racing
speciální
(i vlastní)
75 %
1 –
5 min
Závody, při kterých musíte s jedním červíkem pomocí lana překonat určitou trasu a dorazit do cíle. Na tah máte 30 sekund a cíl je na mapách výrazně označený. Musíte jej trefit přesně, jinak se čas bude stále načítat. Pokud s červíkem vypadnete z mapy, spadnete do vody nebo jinak zemřete, automaticky jste prohráli. Mapu mohou případně zpestřit i miny a strážní věže, které vašeho červa sestřelí, pokud se kolem nepřeženete dostatečně rychle nebo se jim jinak nevyhnete.
Pozor! Na rozdíl od RR ve WA se nebere ohled na to, kdo dorazí do cíle jako první, ale kdo tam dojede v nejkratším čase. V tomto ohledu spíše připomíná Time Trial.
Bazookas and Grenades (BnG)
FFA [?]význam
zkratek
Bazookas and
Grenades
horizontální
mapy
55 %
5 –
20 min
Schéma v mnohém odlišné stejného módu ve WA. Hraje se s více než jedním červem, který se může hýbat. Jediné dostupné zbraně jsou bazuka a granát.
Existuje několik nepsaných dobrých mravů, kterými byste se měli řídit, pokud chcete být dobří. To znamená, že byste neměli (nicméně můžete):
- střílet snadné cíle rovnými střelami bazukou,
- házet granáty se zbytečně dlouhým časem, které se usadí u soupeře.
Po každém tahu je také dobré přemířit (aby některý tým netěžil z jedné dobré střely a jejího snadného opakování).
Fort
FFA [?]význam
zkratek
Fort
dva hrady
oddělené vodou
90 %
10 –
25 min
Jeden z nejzajímavějších herních stylů ve Worms Reloaded, jehož obdobu jste mohli vidět v předchozích červích dílech. Dva (maximálně čtyři) červí týmy proti sobě bojují ze svých hradů a opevnění. Je tedy nutné pečlivě uvažovat o svojí poloze a pohybovat se hodně po svém hradu a také uvnitř něj.
Máte poměrně standardní zásobu zbraní včetně prořezávacích, ale žádné přemisťovací nástroje typu teleport, jetpack nebo lano. Dá se použít pouze padák a to jen jednou, ale nejen k záchraně tahu, v případě dobrého větru můžete podniknout invazi do opevnění nepřítele a způsobit v něm paseku. Stejně tak můžete zneužít nepřátelských červů na volném prostranství a použít proti nim vzdušný nálet. Extrémně užitečný je ve stavu náhlé smrti, kdy jediný zásah znamená jistou smrt.
Rada: Ostatním hráčům může vaše případná invaze vadit, proto je lepší se před zápasem dohodnout, co je dovoleno a co ne.