Worms Revolution: Nové zbraně
V nabídce zbraní jsou Worms Revolution opravdu revoluční. Pro hráče WA je tu mnoho překvapení, s kterými si bude muset nově poradit.
Výčet zbraní je zřejmě kompletní, ale pokud narazíte na některou, která zde chybí, neváhejte nás kontaktovat.
Vodní bomba (Water Bomb)
- Hází se jako granát, nemá však časování, po kontaktu se zemí se rozprskne a voda teče do různých koutů a bere červy s sebou.
Vodní pistole (Water Pistol)
- Pořádně červa pokropíte vodou, voda pak teče (většinou i se samotným červem); má silný tlak i objem, takže dostřelí celkem daleko a můžete udělat nové jezírko i s nepřáteli na dně.
(Bunker Buster)
- Nemáte rádi červy, kteří se zahrabou hluboko a nemůžete na ně? Tak na ně tu je Bunker Buster, který vypadne z letadla a vrtá se mapou kolmo dolů, nevadí mu pukliny, které prostě propadne, ale reaguje na červy, balíčky a barely. Při kontaktu s nimi vybuchne okamžitě.
Vodní nálet (Water Strike)
- Největší příděl vody, který můžete přispět nepříteli. Z letadla vypadne až 5 vodních pytlíků. Voda stáhne každého červa a vytvoří pořádnou nádrž.
Boggy B
- Tak trochu Deus ex machina mezi zbraněmi. Použitelná odkudkoli na jakékoli místo v mapě. Zamíříte na místo na mapě a červik z třetího rozměru tam hodí granát. Zaměřovač se rychle hýbe a je tedy těžké trefit červa přesně. Možná až trochu moc univerzální zbraň.
Telekineze (Telekinesis)
- Ve hře jsou dynamické objekty, kterými lze pohybovat nebo je odhodit silným výbuchem. Pomocí telekineze lze objekt, který je v bezprostřední blízkosti červa přemístit do určité vzdálenosti (můžete jím zahradit cestu nepříteli).
UFO
- Funguje jako telekineze, ale na neomezenou vzdálenost.
(Plug hole)
- Když je vody příliš, musí ji být čím odčerpat. Tohle čerpadlo odčerpá určité množství vody pryč z mapy. Také se kutálí a je zničitelné. Pokud mu kapacita ještě zbude, tak zůstane ležet v mapě pro případ, že se přivalila další voda.
(Tele Shield)
- Dálkově můžeme nastavit štít sobě nebo jinému červovi (obdoba Freeze ve WA, jen pro jednoho červa – libovolného z týmu).
(Wrench)
- Slouží k opravování magnetů a strážních děl, nepovedlo se mi ho zatím efektivně použít.
(Tele swap)
- Prohodíte 2 červy na svých místech.
Pro úplnost ještě uvádíme některé staré zbraně, které se chovají jinak, než jsme zvyklí.
Bazuka (Bazooka)
- Používá se stále stejným způsobem, ubírá stejně životů v rukou základního červa (Soldier), ale je asi těžší, protože na vítr reaguje mnohem méně citlivěji, než jsme z WA zvyklí. Proto si můžeme o některých parádičkách z WA nechat jen zdát.
Střepinová bomba (Cluster Bomb)
- Klávesou Tab nebo klikáním na čísla na anglické klávesnici jde měnit časování. Ale pozor, je o dost silnější, střepiny ubírají více a lítají do větší vzdálenosti.
Petrolejová bomba (Petrol Bomb)
- Vydrží hořet jen jedno kolo (tah nepřítele). Pokud zasáhne balíček nebo barel, tak vzniklý oheň hoří také delší dobu (a je ho logicky více).
(Kamikaze)
- Je zajímavé, že v základní výbavě má team 4 kousky místo jednoho ve WA.
Krtek (Mole)
- Krtek, který však nyní hrabe rovnou kolmo dolů nebo nahoru (výskok provedete klávesou TAB), nedělá obloučky. Stačí vypustit a pak ťuknout kde má začít hrabat. Směr samotného hrabání můžete ovlivnit šipkami.
Betonový osel (Concrete Donkey)
- Betonový osel je nyní hrozivější než dřív a to jak pro nepřítele, tak pro přítele. Již nepadá striktně kolmo dolů a bere vše, co mu stojí v cestě. Po každém dopadu na nerovnost se odrazí ve směru té nerovnosti, naprosto nevypočítatelný, dolů se jednou dostane, ale většinou ne úplně tou cestou kudy bychom chtěli. Napáchá nakonec víc škod než jeho protějšek z WA.
Tryskový batoh (Jetpack)
- Sice má větší nádrž, nicméně spotřeba je také větší, ovládání docela nemotorné a nějaký delší let „na odraz“ jako ve WA tu nepřichází v úvahu. Hodně však záleží na třídě, která jej použije; s ranařem (Heavym) je téměř nemožné se odlepit od povrchu, naopak Scout má zdaleka nejvíce paliva a doletí nejdál.
Lano (Ninja Rope)
- Poněkud netradiční součást hry. Ovládání lana je oproti WA (i Reloaded) velmi nezvyklé a téměř se na něj nedá spolehnout. Při přehoupnutí si lze (ve vzduchu) částečně zvolit směr, kterým se vystřelí. Pokud se červ zahákne za útes a pevně se jej drží, automaticky se červ lana pustí a pokusí se překážku překonat. Často tím ale spíše přijde o tah a o životy za pád; s Heavym je lano v tomto ohledu téměř nepoužitelné.
Traverza (Girder)
- Zde je velká změna, že se otáčí klávesou TAB a větší girdery umí stavět pouze vědec (Scientist).