Tvorba map
Všeobecné rady | Barevné mapy | Černobílé mapy | Závěr
Jak se dělají mapy do Worms Armageddon nebo Worms World Party? Než začneme tvořit mapu, je dobré si uvědomit, že vytváření mapy není práce na pár minut, ale zabere chvíli času. Je potřeba si dopředu promyslet, jak mapa bude předběžně vypadat, jaký bude mít námět a jaké na ní budou objekty. Případně je vhodné si potřebné objekty najít. Největším žroutem času se však stane testování mapy.
Výslednou mapu uložte do složky s WA nebo WWP a podsložky user/SavedLevels.
Setkáme se se dvěma typy map:
- mapy ve formátu png (barevné, kompatibilní pouze s WA s nejnovějším patchem),
- mapy ve formátu bit (černobílé, kompatibilní s WA i WWP).
Tvorba barevných map je o poznání jednodušší a výsledek stojí za to. Na barevných mapách si bohužel nezahrají majitelé Worms World Party – ty je třeba přesvědčit, aby si sehnali Worms Armageddon a vysvětlit jim důvody, proč si užijí více zábavy.
Všeobecné rady
- Editory
Každá mapa je vlastně obrázek. Ten můžete malovat v libovolném grafickém editoru – stačí i obyčejné Malování. Mě se však osvědčil výborný grafický editor Corel Paint Shop Pro X, který zvládá i ty nejsložitější úpravy.
- Rozlišení
I když nejnovější patch pro WA umožňuje používat mapy o rozměrech až 32512×32600 pixelů, doporučujeme držet se standardního rozlišení 1920×696. Na příliš velikých mapách se člověk ztrácí a hratelnost tak klesá.
- Pozadí
Ať už se pustíte do vytváření černobílé či barevné mapy, mějte na paměti, že jako jako podklad vám bude sloužit černá barva. Hra tak pochopí, že na tomto místě se budete pohybovat. Není tudíž možné do mapy umístit kompletně černý objekt, je třeba použít „téměř černou“ barvu (RGB = 8, 8, 8 apod.)
Tvorba barevné mapy
Stačí se držet výše uvedených rad a výsledný obrázek uložit jako soubor typu *.png. Před samotným uložením musíme upravit počet barev.
- Počet barev
- méně jak 64: mapa bude zobrazená korektně, přesně dle našich představ
- 65 – 96: na pozadí se neobjeví mraky a ostantní předměty (sněhové vločky apod.)
- 97 – 112: pozadí bude kompletně jiné, mapa se může stát nepřehlednou při zapnutém pozadí
- 113 a více: mapu se nepodaří načíst
Tvorba černobílé mapy
Sestává se ze dvou částí. Nejprve obrázek namalujeme a poté jej převedeme do vhodného formátu tak, aby byl kompatibilní i s Worms World Party.
Mějte na paměti, že hra obrázek převádí pouze do „tečkované“ podoby podle toho, jak je která část obrázku světlá. Tudíž používání barev nemá smysl. Osobně se snažím všechno dělat v odstínech šedé (je to přehlednější – člověk hned vidí, co má jaký odstín).
- Vlastnosti obrázku:
- rozlišení 1920×696,
- formát *.bmp.
- je uložen ve složce s WWP (ano, opravdu tam a nikam jinam – jinak převod nebude fungovat).
Pozn.: Není dobré používat levý sloupec o šíři cca 25 pixelů. Z neznámých důvodů se po převodu tato část bude ve hře zobrazovat vpravo a ne vlevo, jak jsme zamýšleli.
Nyní musíme obrázek převést do formátu *.bit. K tomu poslouží program BitMonkey. Kdo s ním umí pracovat, nemusí číst dále.Spusťte program BitMonkey a nalezněte vámi uložený soubor. Když na něj klepete, měl by se vám ve střední části zobrazit náhled mapy.
- Nastavení v programu BitMonkey
- bridges (mosty) a objects (objekty) nastaveny na hodnotu 1
- border (okraje mapy) – definuje, zda bude zapnut okraj mapy
- soil type (typ terénu) – v úvahu připadá pouze „hospital“ a „manhattan“, ostatní typy půdy nezobrazují mapu ve hře správně
- water level (úroveň vody) – vhodné nastavit na hodnotu 0
Tlačítkem Encode mapu převedeme do formátu *.bit. Výsledný soubor se bude nalézat ve stejné složce jako původní obrázek.
Závěr
Pokud si myslíte, že jste vytvořili pěknou mapu, neváhejte nás kontaktovat. Bude-li mapa opravdu zajímavá a dobře hratelná, rádi ji uveřejníme mezi mapami, které jsme vytvořili my a naši hráči, aby si ji mohli zahrát i ostatní.